איך לסיים קשר לא בריא

האם אתה במערכת יחסים לא בריאה כרגע: מהסוג שמלא בריבים, אי הבנות ואפילו אלימות? אם עברת ניסוי וטעייה כדי לתקן את זה אבל בכל זאת בסופו של דבר היית מתוסכל ומותש רגשית, אז אולי הגיע הזמן שתצאי מהקשר האומלל והלא בריא הזה.

אם אינך יודע איך ומאיפה להתחיל, הנה כמה דרכים שבהן תוכל להשתחרר סוף סוף ממערכת היחסים הרעילה הזו:

10 דרכים לצאת ממערכת יחסים לא בריאה

1. נצח את משחק ההכחשה.

לפעמים, גם אם אתה יודע בעצמך שהקשר לא בריא, אתה מסרב להודות בכך כי אתה לא רוצה לאבד את האדם שאתה אוהב. יכול להיות שאתה כל כך רגיל להיות איתו או איתה במשך כל כך הרבה זמן שזה מרגיש "נוח", ואתה לא רוצה לצאת מאזור הנוחות שלך. 

עם זאת, לעולם לא תוכל למצוא את הדרך החוצה ממערכת היחסים ההרסנית הזו אם לא תודה שאתה נמצא בה. תתעורר. תפסיק להכחיש שאתה בסדר גמור גם אם אתה לא. היה אומץ להודות שאתה כבר לא שמח להיות בסוג כזה של מערכת יחסים.

2. העריכו מחדש את הערך שלכם.

זה שאתם ביחד שבע, שמונה או עשר שנים לא אומר שעדיין תישארו עם החבר או החברה שלכם בשביל להישאר איתו. אם מערכת היחסים לא בריאה מדי שהיא רחוקה מלהציל, אז הזכירו לעצמכם שמגיע לכם יותר טוב. דע את הערך שלך. מגיע לך להיות מאושר; אתה ראוי לסוג האהבה שנותנת ותגרום לך לאהוב את עצמך אפילו יותר, לא זו שתגרום לך לאבד את עצמך.

3. הכירו את ההטבות.

אחת הדרכים לעזור לך לצאת סוף סוף ממערכת יחסים לא בריאה היא להכיר בהטבות. תחשוב על הדברים הטובים שיקרו אם תיפרד ממנו או ממנה. איבדת קשר עם כמה מחבריך בגלל שהחבר או החברה שלך קפדניים ושולטים מדי? לאחר מכן, יהיה לך זמן להתחבר מחדש ולפצות על החברים שלך. תהיה לך הזדמנות להכיר אנשים חדשים. לא תצטרך יותר להתקשר אליו מדי פעם. אתה תראה את העולם בצורה אחרת לגמרי, ותאהב את העצמאות שלך.

4. זכור מי היית פעם.

כדי לעזור לך להבין את הצורך לשחרר את האדם, חשבו מי היית לפני שהקשר שלך איתו או איתה התחיל. השתניתם הרבה? האם היו דברים שאתה כבר לא מסוגל לעשות כי הוא או היא לא רצו לראות אותך עושה אותם? חשבו על הדברים שנהניתם לעשות קודם לכן. אם נראה שאתה לא מכיר את עצמך עכשיו ואתה סחוט מדי מבחינה רגשית ומנטלית, יש לך די והותר סיבות לסיים את הקשר הזה.

5. תכננו מראש.

מתי אתה הולך לספר לו או לה? האם החבר או החברה שלך חגגו בדיוק את יום הולדתו? אולי תרצה לעשות את זה אחרי. במציאות, אין זמן מושלם כשזה מגיע להיפרד מהחבר או מהחברה שלך, אבל זו השיחה שלך. בחר את המדיום הנכון, כמו גם את המקום שבו אתה הולך לפגוש אותו או אותה. אפילו נסו לחשוב על הדברים שתגידו ואיך תעבירו לו או לה את החדשות. תכנון מראש עשוי לעזור לך לסיים את הקשר בצורה סבירה.

6. בקשו עצה.

אתה אולי עייף, מבולבל וסובל מכאבים כרגע, אבל אתה לא צריך לסבול לבד. יש הרבה אנשים שמוכנים להקשיב לך ולהיות שם בשבילך. פנה אל המשפחה והחברים שלך. ספר להם על התוכנית שלך לצאת מהקשר הלא בריא הזה, אבל אתה לא צריך לדבר רע על החבר או החברה שלך. פשוט שתף את מה שאתה מרגיש, ובקש את עצתם. כלול את העצות האלה בתוכנית שלך.

7. הקף את עצמך באנשים חיוביים.

הייתה לך יותר מדי שליליות כבר עם מערכת היחסים הלא בריאה שאתה נמצא בה. הגיע הזמן להקיף את עצמך באנשים חיוביים. אלה יכולים להיות חבר ילדות שלך, חברך למשרד, השכן שלך או אדם אקראי ברחוב. להקיף את עצמך באנשים האלה יגרום לך להבין עד כמה מגיע לך להיות שמח וחופשי.

8. דברו באופן אישי.

מכיוון שהחלטת לסיים את הקשר, הגיע הזמן להתמודד עם המציאות. הגיע הזמן לסיים את זה. פשוט תסיים את זה. זה לא הולך להיות קל, אבל עמוד על מה שאתה חושב שהוא הדבר הנכון לעשות. אתה צריך להגיד לו או לה שזה נגמר, וחשוב לעשות את זה באופן אישי כי זה יוצר אווירה יותר אמיתית. אתם זוכים לחזות בהבעות הפנים, המחוות, הטון ואפילו הפרטים הקטנים ביותר באינטראקציה של זה. לפעמים, כשאתה במערכת יחסים למרחקים ארוכים, קשה לעשות זאת, ואתה עלול להיפרד מהאדם בטלפון. עם זאת, ככל האפשר, דברו באופן אישי. פעולה זו תיתן לשניכם סיכוי גדול יותר לסגירה נכונה.

9. היו תקיפים!

פעם אחת, אמרת לו או לה שאתה מסיים את הקשר, אין דרך חזרה. אל תתבלבל. תהיה תקיף. אתה יכול פשוט להיכנע כשאתה רואה אותו או אותה מתחננים. ברגע שזה יקרה, זה רק הולך להיות מחזור, ויהיה לך קשה יותר לצאת. כן, זו הולכת להיות דרך ארוכה, אבל בקרוב תבינו שזה הכי טוב לשניכם. אתה למעשה עושה לעצמך ול"חבר" או "חברה שלך טובה על ידי סיום הקשר.

10. נסה דברים חדשים.

זה שאתה עומד להיפרד מהחבר או מהחברה שלך לא אומר שזה סוף העולם. לטייל לבד. ללכת לטיול. נסה תחביב חדש. על ידי עשיית דברים חדשים, תזכו לגלות יותר על עצמכם, ותלמדו לאהוב את עצמכם יותר הפעם. תוכלו לנסות אתרי היכרויות.

כן, לצאת ממערכת יחסים לא בריאה קל יותר לומר מאשר לעשות. בסופו של דבר, ההחלטה עדיין תלויה בך. עם זאת, בתור עצה, אל תיתן לעצמך להיות לכוד בסוג כזה של מערכת יחסים. אתה תפסיד הרבה דברים. אתה עלול פשוט להחמיץ את החיים.

 

דילוג לתוכן