10 הדיברות שיעזרו לכם בדייט עם דתיים

אז חיי ההיכרויות שלך הם הגרסה של וול-מארט של הרווק ואתה רוצה לדעת מה לעשות. פודקאסטים אומרים את זה, שירים אומרים את זה, ואיכשהו נראה ששום דבר לא עוזר בדיוק למה שעובר עליך. יש לנו אותך. ובכן…אלוהים תפס אותך.

בניגוד לדעה הרווחת, לתנ"ך יש הרבה חוכמה בכל מה שקשור לבילוי, דייטים ולנעול אותו. לא משנה באיזה שלב אתה נמצא, תמיד יהיו שאלות שאתה צריך לדבר עליהן עם הקהילה המקראית. אבל הכנו רשימה שאנחנו מקווים שתעזור.

להלן 10 דייטים ואל תעשה:

1. חבר'ה, תבקשו בנות לצאת.

תירו את הזריקה שלכם, גברים. אלוהים גרם לך להנהיג (אפסים ה':23). מצא את הבחורה הכי אדוקה שאתה מכיר ותבקש ממנה לצאת.

טיפים בעד:

א. השתמש במילה "תאריך". אל תגיד דברים כמו, "אתה רוצה לבלות? יש לך תוכניות לסוף השבוע הזה? צופה בסרט… רוצה לבוא?" בהירות מכבדת אותה. הביאו בהירות.

ב. כשאתה מזמין אותה לצאת, עשה תוכנית ותהיה ספציפי לגביה. זה מראה על התחשבות, מנהיגות וכוונה. "אפשר לקחת אותך לדייט בערב שבת הזה לארוחת ערב?" משדרת לה שאתה לא רזה או פועל לפי רגש, אלא שחשבת על זה זמן מה.

ג. אתה יכול לשלוח לה DM? בטוח. האם זה הכי טוב? אולי לא. אנחנו באופן אישי חושבים שהיא תכבד אותך יותר אם תתגבר ותשאל אותה באופן אישי. אם אתה צריך לשלוח DM, בקש את המספר שלה, ואז הרם את הטלפון והתקשר לבקש ממנה לצאת.

ד. כל זה אומר שתצטרך להסתכן בדחייה. (הערה צדדית: גבירותיי, זכרי שזה קשה!) תגמישי את שריר האומץ הזה ותסתכן בדחייה על ידי שואל אותה לדייט. אם תבקשו ותקבלו דחייה, WAY TO GO. היית גבר מספיק כדי להסתכן בזה. תנער אותו והתקדם. תוכל למצור זיווג באתרי היכרויות לדתיים.

2. בנות, תגידו כן לדייטים.

חלקכם חושבים, "טוב, הייתי אומר שכן אם מישהו היה מבקש ממני לצאת." ואחרים מכם מתלוננים על כך שלא ביקשו לצאת, כשאתם באמת מתכוונים, "אני פשוט לא אוהב אף אחד מהחבר'ה שביקשו אותי לצאת."

היו פתוחים וקשובים. אם הוא ירא שמים, הוא שווה ניסיון. כשאתה אומר כן לדייט, אתה לא מתחייב להתחתן איתו. אתה מתחייב לצאת איתו לדייט אחד. אחרי זה, בהנחה שהוא שואל אותך על אחר, אתה יכול להעריך אם אתה רוצה להתחייב לדייט שני או לא.

אם הוא נפגע מ"המקל המכוער" (צוחק) אבל יש לו אופי נהדר – זכור שאתה מחפש מישהו שיוביל איתך משפחה מתישהו.

טיפ בעד: הכריח אותו להבהיר אם הוא לא מספק בהירות מההתחלה. "אתה שואל אותי לדייט? או לבלות כחברים?" אם זה דייט, אמור כן.

3. האם תכבד אותם.

"אל תעשו דבר מתוך שאפתנות אנוכית או התנשאות, אבל בענווה חשבו אחרים משמעותיים יותר מעצמכם." (פיליפים ב':3)

השאר אותם טוב יותר ממה שמצאת אותם. תקשר בצורה ברורה בכל שלב בדרך. לא רפאים. אל תוביל אף אחד הלאה. תהיה בן אדם הגון.

אם אתה רוצה לסיים את זה, אמור את זה בצורה ברורה ותגיד להם למה. אל תשתמש בשוטרים כמו "זה לא אתה, זה אני" או "אני פשוט לא מוכן" אם אתה לא מתכוון אליהם. תתייחס אליהם איך שאתה רוצה שיתייחסו אלייך.

4. האם מצפה מהם לכבד אותך.

עד כמה שזה נשמע גביני – אתה שווה את זה. אל תישאר במערכת יחסים עם מישהו שלא מכבד אותך.

אם אתה חסיד המשיח, אלוהים אומר שאתה:
נברא בצלם אלוהים (בראשית א' 27)
ראוי לרדוף אחריו (מתי 19:12-14)
נסלח (רומים ח':1)
אומץ (רומים 8:15-17)
מאובטח (רומים 8:32)
מוערך (הראשונה לקורינתים ו':19-20)
מחוננים (הראשונה לקורינתים י"ב:4-7)
די במשיח (הקורינתיים השניים 12:9-10)
נבחר (אפסים א':4)
מלכות (פטרוס א' ב':9)
ילד של אלוהים (יוחנן א' 3:1)

כל מי שלא מסכים או לא מתייחס אליך כך, מזלזל גם בך וגם באלוהים. אל תמשיך לצאת עם האדם הזה.

5. תשמור על הלב שלך.

"מעל לכל השאר, שמרו על הלב שלכם, כי כל מה שאתם עושים נובע ממנו." (משלי ד':23)

היינו שם…בנות, אתן יוצאות לשני דייטים ומתחילות לבחור שמלות כלה. חבר'ה, אתם מבקשים ממנה יותר רגשית ממה שאתם צריכים. אל תיקח את מערכת היחסים רחוק יותר ממה ששניכם הסכמתם והעברתם.

עיין בנקודות 2, 5 ו-7 בבלוג הזה למידע נוסף.

6. האם לצאת עם אדם אחד בכל פעם.

גבירותיי, אם מישהו מזמין אתכם לצאת וכבר אמרתם כן לדייט עם מישהו אחר, דווחו על כך מראש. אל תהיה מוצל.

גברים, אתם לא צריכים כרית או חלק צד. זה מבלבל ואנוכי. אם ביקשת בחורה אחת לצאת, אל תבקשי מבחורה אחרת, אלא אם הקשר הזה לא הולך לשום מקום. אתה מאמן את עצמך עכשיו להתחייב או לא להתחייב. תפסיק לחכות שמשהו טוב יותר יגיע.

7. אל תצאו לדייט בבידוד.

"הלב רמאי מעל הכל ומעבר לריפוי. מי יכול להבין את זה?" (ירמיהו יז:9)

אם אף נוצרי אחר לא יודע את הפרטים של חיי היכרויות שלך, זה בטוח…לא משנה מי אתה, אתה צריך אנשים. אתה צריך קהילה – קבוצה קטנה של מאמינים אחרים שמעמידים אותך באחריות ומדברים על החלטות היכרויות שלך. זה אף פעם לא רעיון טוב פשוט לסמוך על עצמך.

8. אל תקיים יחסי מין.

משלי ה':18-20 מצייר תמונה של איך סקס משכר. זה כמו שביונסה גנבה את "Drunk In Love" היישר מפיו של שלמה המלך.

בנוסף, אם תקיים יחסי מין, תיכנסי להריון ותמותי. (IYKYK…#meangirls.) אבל סקס הוא חזק יותר ממה שאתה יודע. עליך לצאת לדייט כדי להעריך אם זה האדם לבלות איתו את שארית חייך. סקס יוצר "משקפי שיכור" שאתה מתחיל לראות את מערכת היחסים דרכם. לא תוכל להעריך בשיקול דעת מפוכח אם אתה מקיים יחסי מין. (וכן אנחנו מתכוונים גם לבסיס 2, בסיס שלישי ו"הכל חוץ מ…")

9. אל תצא לדייט לנצח.

לאנשים שחושבים שזה בסדר לצאת לדייט במשך 11 שנים…אתם יוצאים כל עוד גילם של הילדים בחטיבת הביניים. למה אתה מחכה? אנחנו לא אומרים שאתה צריך למהר, אבל מערכת היחסים צריכה להתקדם בהתמדה לקראת נישואים. אתה לא מכין אף אחד מכם להצלחה רגשית, רוחנית או פיזית אם אתה גורר דברים. אם אתה לא נמצא במקום להתחתן ב-18 החודשים הקרובים או מוקדם יותר, אולי לא הכי טוב לך להתחיל מערכת יחסים.

10. אל תפחדו לצאת.

"הנבונים רואים סכנה ומוצאים מחסה, אבל הפשוטים ממשיכים ולשלם את הקנס". (משלי כב:ג)

דייטים הם דרך שמובילה ליעד. וכל קילומטר שאתה נוסע איתם נעשה קשה יותר לקחת את רמפת היציאה. אם אתה לא רוצה ללכת ליעד, הישאר מחוץ לכביש!

אל תפרדו בגלל שמצאתם דבר אחד שאתם לא אוהבים, אבל תהיו מוכנים להיפרד כשצריך. עוד על זה כאן.

דילוג לתוכן