8 עובדות פסיכולוגיות על סקס (לא ידעת…)

סקס הוא עובדת חיים בלתי נמנעת. זה מה שנדרש כדי להגיע לכאן עכשיו, וזה אחד המניעים העיקריים במערכות יחסים. וכך, קל יותר לחשוב שאתה יודע כל מה שיש על זה. אבל המציאות היא… סקס הוא הרבה יותר מורכב ממה שאתה יכול לדמיין. אז, כדי להראות לכם כמה מוזר זה יכול להיות, הנה שמונה עובדות פסיכולוגיות על סקס שעלולות להפתיע אתכם.

1. עצב סקס לאחר פוסט זה דבר אמיתי

עכשיו, אם אי פעם בכית אחרי סקס וחשבת שאתה מוזר… אל תעשה זאת. זה יכול להיות אירוע נפוץ מאוד ואפילו יש שם רשמי לתגובה. דיספוריה פוסט-קויטלית (PCD) מאופיינת בתחושות עזות של עצב, כעס ואפילו מצוקה לאחר אורגזמה. עדיין לא ידוע הרבה על המצב, אבל המטפל המיני המוסמך איאן קרנר סבור שזה קשור אולי לעלייה בהורמונים. מה שיכול לנבוע מטראומה בעבר מתקיפה מינית קודמת במקרים מסוימים.

2. חוש ריח חזק יכול להפוך אותך ליותר אורגזמי

מחקר שפורסם בארכיון של התנהגות מינית מצא שאנשים עם חוש ריח תפיסתי יותר חוו חוויות מיניות טובות יותר. נשים שהיו להן חוש ריח טוב יותר דיווחו על אורגזמות מהנות יותר מאלה שאף לא היה חד. עם זאת, המחקר מצא שזה לא ממש קשור לתשוקה מינית או לביצועים בחדר השינה. זה מצביע על כך שהמצב המוגבר של העונג מופעל על ידי ריחות גוף כמו נוזל נרתיק וזיעה שאנשים אלה יכולים להריח בקלות רבה יותר.

3. סקס מגביר את החסינות שלך לכאב

מלבד ההנאה הגופנית הברורה… סקס יכול למעשה להיות סיוע להקלה בכאב. במהלך מצבי עוררות ואורגזמה, ההיפותלמוס במוח משחרר את הורמון ההרגשה אוקסיטוצין. חוקרים מאוניברסיטת רוטגרס בניו ג'רזי גילו שגל זה של אוקסיטוצין יכול לעזור להפחית את הכאב המורגש אצל נשים, במיוחד במהלך הווסת. מחקר נוסף שפורסם ב- Bulletin of Experimental Biology and Medicine מצא כי אוקסיטוצין בגברים יכול לחתוך את תפיסת הכאב בחצי.

4. קיום יחסי מין יכול לעזור לעורר את היצירתיות שלך

מעשה המין עצמו הוא כבר מעשה יצירתי שנועד להוליד חיים חדשים. גם כשאתה לא מנסה להרות אתה עדיין יוצר חווית קשר עם בן הזוג שלך. אבל יש השפעה פסיכולוגית נוספת שיכולה לעזור לך בעיסוקיך היצירתיים, בין אם זה אמנות, עיצוב, מוזיקה, כתיבה, או אפילו סתם חשיבה יצירתית. וזה שוב אותו כימיקל. אוקסיטוצין. למרות שזה נועד לגרום לך להרגיש קרוב יותר לבן הזוג שלך… זה גם מסוגל ליצור מסלולים גמישים קוגניטיביים במוח… שיכולים לטפח חשיבה יצירתית ולשפר פתרון בעיות. אתה יכול למצוא קשר לסקס במאמק שלנו את הכרויות סקס.

5. אורגזמות: השתמש בזה או לאבד את זה?

עכשיו, זה עלול להפחיד אותך אם לא היית פעיל מינית במשך תקופה ממושכת. וזה נדיר… עם זאת, ייתכן גם שאת עלולה לאבד את התחושה המינית שלך אם את עוברת לתקופות ארוכות בלי סקס אם את אישה. ידועה הנקראת ניוון דגדגן, המתרחשת כאשר הדגדגן אינו מקבל מספיק זרימת דם, מה שבתורו גורם לו להיסוג לתוך הגוף. קיימת גם אפשרות לניוון הפין. אבל זה בדרך כלל פחות קשור לחוסר מין ויותר להזדקנות או לפציעה.

6. רוצה אורגזמה? השאר את הגרביים שלך

אם אי פעם קניתם הלבשה תחתונה של בן הזוג או שאתם אוהבים להתלבש… אולי כדאי לכם לשקול מחדש אם זה באמת הדבר הטוב ביותר. מחקר שנעשה באוניברסיטת חרונינגן מצביע על כך שאם אתה רוצה להגדיל את הסיכויים שלך לקבל אורגזמה, אולי תרצה לשמור על הגרביים שלך במהלך יחסי מין. התיאוריה שלהם היא שכדי לקבל אורגזמה, אתה צריך להיות רגוע לחלוטין וללא חרדות. וכפות רגליים קרות עלולות להפריע ליכולת להיכנס באמת לרגע על פי הפסיכולוגית והסופרת פראן וולפיש PhD.

7. הביצה בוחרת את הזרע "המנצח".

גברים אוהבים להאמין שזהו הזרע המהיר ביותר שמנצח במירוץ. אבל מה שנקרא "עובדת מין", היא תפיסה שגויה מסיבית לפי הסקסולוגית ג'יל מקדוויט. היא ממשיכה ואומרת ש"הנרטיב מוטה עם העדשה התרבותית שלנו לגבי גברים תחרותיים (ראה מילים אלימות כמו 'קידוח' 'נבירה' ו'חדור') לביצה, בעוד הביצה (נשים) יושבת סביבה באופן פסיבי", היא ממשיכה ואומרת. ואז מרחיב עוד יותר באומרו… "במציאות, לביצית יש מנגנונים ביולוגיים מתוחכמים שבוחרים באופן פעיל איזה זרע הם מאפשרים להיכנס, וזה לא תמיד הראשון שמגיע." וזה, כשחושבים על זה, הרבה יותר הגיוני. לביצה יש ציווי ביולוגי לעשות את ההתאמה המושלמת, בדיוק כפי שאנו מנסים למצוא את בן הזוג המושלם.

8. אנשים שמקיימים פחות סקס מפצים יתר על המידה בעבודתם

עכשיו, זה עשוי לפתוח את עיניך אם אתה מכור לעבודה בודד… חוקרים מאוניברסיטת גוטינגן בגרמניה גילו שאנשים עם חיי מין לא פעילים נוטים לעשות יותר עבודה כדי לפצות על חוסר ההגשמה שלהם. המחקר ביקש מ-32,000 אנשים להיפתח לגבי חיי המין והרגלי העבודה שלהם.

דילוג לתוכן