על מה לדבר בדייט ראשון

11 נושאין שתוכלו לדבר עליהם בדייט הראשון

כולנו היינו שם: אתם יוצאים עם מישהו/י חדש/ה ומושך/ת, אבל אין לכם מושג על מה לדבר. הבעת עניין אמיתי בדייט שלכם והעלאת נושאים מסקרנים יכולים ליצור זיכרון בלתי נשכח (או, לכל הפחות, דייט לא משעמם) ולעזור לכם לגלות אם יש ביניכם כימיה. לוקח קצת זמן לעניינים להתחמם בדייט ראשון.

אולי לא תרצו לחפור בנושאים סופר עמוקים או אישיים כשאתם רק הרגע מתחילים להכיר מישהו. במקום זאת, הבאנו לכם כמה רעיונות לנושאים או שאלות שיעזרו לכם ליצור דייט קליל וזורם. בזמן שאתם בוחנים את הנושאים האלה כאפשרות פוטנציאלית לשאול את הדייט שלכם, אל תשכחו לשתף פרטים על החיים שלכם גם. מחקרים מראים שחשיפה עצמית מאפשרת לצד השני להרגיש בנוח להיפתח אליכם.

1. איזה דבר לעולם לא הייתי מנחש/ת לגביך?

רוב האנשים אינם כפי שהם נראים. השאלה הזו היא שוברת קרח מצוינת שעוזרת לצלול דרך סטריאוטיפים ותפיסות מוקדמות כדי שהדייט שלכם יוכל לספר לכם משהו בלתי צפוי על עצמם.

2. אם היית יכול/ה לעלות על מטוס עכשיו לכל מקום בעולם, לאן היית הולך/ת?

גלו אם הדייט שלכם הוא ספונטני. יעד החלומות שלהם עשוי לעורר כמה שיחות מרתקות על תרבות, אוכל וטיולים.

3. איך את/ה רואה את עצמך?

קבלו מושג על התפיסה העצמית של מישהו. הטוויסט הזה של השאלה הקלאסית "איך אתה מתאר את עצמך?" עלול לגרום לדייט שלכם לעצור ולחשוב לרגע. האם הם מודעים לעצמם? האם הם בטוחים בעצמם? איך הם רוצים שהעולם יראה אותם? תהיו מוכנים לענות גם לגבי נקודת המבט שלכם על עצמכם.

"מה שאנו תופסים לגבי עצמנו הוא שיקוף של האופן שבו אנו בסופו של דבר חיים את חיינו." – סטיבן ריצ'רד

4. ממה את/ה מתלהב/ת? מה התשוקה שלך?

זה מעורפל מספיק כדי לעורר שיחות על תחביבים, תוכניות יצירתיות או חלומות פילנתרופיים. דיונים על תשוקה יכולים ללכת לכל כיוון, אבל הם תמיד יתנו לכם מושג טוב יותר על סדרי העדיפויות של מישהו בחייו.

5. מהי עבודת החלומות שלך?

במקום ללכת בדרך המקובלת עם שאלה כמו "מה את/ה עושה למחייתך?", דברו על הקריירה האידיאלית של הדייט שלכם. לא כולם נמצאים בדיוק במקום בו הם רוצים להיות ברגע זה, אבל יכול להיות שהם מתמקדים במשהו גדול ומרגש. האם הם מונעים על ידי פוטנציאל להשפיע על העולם, להרוויח יותר כסף או מההנאה הטהורה לעשות משהו שהם אוהבים?

6. מהו ה______ האהוב עליך?

לשאול על הדברים האהובים של מישהו זה דבר לא מובן מאליו. החיה האהובה עליהם, הצבע האהוב, הספר האהוב, המקום האהוב או הקינוח האהוב עליהם הם כולם נושאים פשוטים שיעזרו לשיחה שלכם להתחמם.

7. איך את/ה מבלה בזמן הפנוי שלך?

שאלה פשוטה ונוחה. הדרכים שבהן מישהו מבלה את זמנו הפנוי משקפת את סדרי העדיפויות ותחומי העניין שלו. אתם יכולים לדבר על תוכניות הטלוויזיה האהובות עליכם, מסלולי הליכה או פעילויות לכיף או להירגעות ועוד.

8. אילו הנחות אנשים מניחים לגביך שהן בדרך כלל שגויות?

תמיד יש יותר ממה שנראה לעין! אנשים בדרך כלל מודעים להנחות או לשיפוטיות שאנשים מציבים לגביהם באופן קבוע. אתם יכולים לצחוק יחד על הדברים שאנשים נוטים לטעות בכם בהתבסס על המראה או האופי שלכם.

9. מהו דבר אחד שאת/ה רוצה להשיג או לעשות לפני שתמות?

בסדר, זה יכול להיות קצת עמוק. אתם יכולים לפתח את השיחה הזו עם סקירה כללית של חלום שיש לכם. אם הדייט שלכם לא ממש בטוח לגבי יעדים גדולים כלשהם, שנו את הנושא ליעדים קטנים יותר לשנה הקרובה.

10. אילו תכונות את/ה מחפש/ת בבן/בת זוג?

התכונות שאנשים מחפשים בבני זוגם אומרות הרבה על ערכיו של אדם. גלו יותר על מה האדם היושב מולכם מחפש במערכת יחסים. האם סדרי העדיפויות שלכם מתאימים? האם אתם עשויים לענות על הצרכים אחד של השני? 

11. איך את/ה מדמיין/ת את חייך בעוד 10 שנים מהיום?

לא לכולם יש תוכנית גדולה לחייהם, אבל התגובה לשאלה זו יכולה לספק רמזים לגבי ההתאמה שלכם. דברו בחזונות קונקרטיים כמו יעדים ארוכי טווח, שאיפות קריירה, רצונות משפחתיים ומקומות לגור או לטייל בהם. אל תתקדמו יותר מדי – זה בסך הכל רק הדייט הראשון!

בשורה התחתונה

דייטים ראשונים מוצלחים בדרך כלל יכללו שיחות מעניינות ומסקרנות. אל תתקעו על הפרטים הקטנים אם אתם מרגישים חוסר נוחות או אם נוצרו כמה שתיקות מייסרות. השתמשו בכמה מהרעיונות לשיחה מעלה והרחיבו אותם בצורה שתרגיש לכם טבעית. זכרו, הנושאים הטובים ביותר לשיחה בדייט ראשון הם:

  • מסקרנים: אנשים אוהבים לדבר על עצמם. אם יש לכם ספק, שאלו שאלות נוספות!
  • אטרקטיבים: הימנעו מנושאים בנאלים כמו שיחות על מזג האוויר בחוץ או "מה את/ה עושה למחייתך?" פתחו שיחות שמתעמקות יותר בדעות, תכונות אופי ותחומי עניין.
  • מאוזנים: דייט ראשון לא אמור להרגיש כמו ראיון מאיים או מצגת מכירות ארוכה. מצאו איזון בין מספר השאלות שאתם שואלים לבין התדירות שבה אתם מגיבים ומשתפים. שאפו להקשיב לדייט שלכם בסביבות 70% מהזמן ולדבר על עצמכם בסביבות 30% מהזמן.
  • קלילים: כדי לשמור על שובבות וכיף, השתדלו לא לצלול לנושאים פולשניים מדי. שמרו על השיחות שלכם קלילות וממוקדות בחיובי.
דילוג לתוכן