איך להתגבר על פרידה

10 דרכים כדי להתגבר על האקס/ית

פרידה מבן או בת הזוג זו חוויה קשה שלא נחסכת כמעט מאף אחד. כשאנחנו מאוהבים, הלב שלנו מלא באותו אדם, והפיצול הזה הוא כואב.

אם אהבתם את האדם הזה עד עמקי נשמתכם, יכול להיות שתמיד תמשיכו לאהוב אותו, אבל התפקיד שלו בחייכם ישתנה. תנו מקום לרגשות שלכם, גם לכאב, ותנו לזמן לעשות את שלו. זו לא סתם אמירה ריקה מתוכן, עם הזמן באמת נהיה קל יותר.

אז איך ממשיכים הלאה בצורה הכי בריאה ומהירה?

1. אל תצרו קשר עם האקס/ית

לסיים מערכת יחסים זה מאתגר. לא משנה אם הקשר הסתיים בטוב או לא, קחו הפסקה מלאה מהאקס/ית, זה הזמן להתמקד בעצמכם. הפסקה זה אומר גם להוציא מחייכם כל תזכורת פיזית, ולדאוג שהם יצאו מהפיד שלכם במדיה החברתית.

הימנעו מהדחף להיכנס לפרופיל שלהם ולבדוק מה הם עושים וכמה הם מאושרים או המשיכו הלאה, זה ידוע שמה שמעלים לרשתות הוא לא תמיד נכון, והרבה פעמים האקסים עושים דווקא ומראים מצג שווא בתקווה שאתם צופים בשקט מהצד.

לחתוך אותם מהחיים שלכם יכול להיות מאתגר במיוחד כשאתם רגילים לנוכחות שלהם, אבל הכלל הזה של נתק מוחלט הוכיח את עצמו בתור הדרך המהירה והיעילה ביותר להמשיך הלאה ולהחזיר את תשומת הלב שלכם לעצמכם ולהתמקד בעבודה הפנימית הדרושה.

הרוב המכריע של האנשים משתמשים באהבה כסם. הנסיגה מהתחושה הזו שמגיעה עם שברון לב לאחר שמערכת יחסים מסתיימת יכולה להיות כואבת, במיוחד כשמדובר באהבה ראשונה בה למדתם הרבה דברים לראשונה כמו איך מתנשקים וכו', וזה בסדר לפחד מהלבד.

אבל כך תחזירו לעצמכם את הכוח, את ההערכה העצמית, הביטחון והעוצמה הפנימית שלכם.

כמובן, אם אתם בהורות משותפת או בתהליך של ניתוק חייכם אחד מהשני, ייתכן שיהיה בלתי אפשרי לעצור לחלוטין את השיחות.

במקרים כאלה, שמרו על שיח מכבד ונסו למזער את רמת התקשורת שלכם עד כמה שניתן ולהגביל אותה רק למה שצריך כדי לשמור על שגרה בריאה ופרודוקטיבית. אם אתה גבר שנפרד מהחברה המחפש קשר חדש תצתרך לדעת איך להתחיל עם בחורה אחרת. 

2. שמרו על חיוביות ואהבה עצמית

חשוב לא להיתקע עם מחשבות לא בריאות וציפיות לא מציאותיות מעצמכם בזמן שאתם מעבדים הכל. המחשבות שלכם יוצרות את המציאות שלכם ומשפיעות על הדרך שבה אתם מתייחסים לעולם, מגיבים לסיטואציות ומה שיניע את מה שאתם מרגישים בסופו של דבר.

בזמן שאתם מעבדים רגשות ומתפקסים על הריפוי שלכם, שימו לב למה שאתם חושבים, איך אתם מתייחסים לעצמכם, ולאמונות החדשות שנוצרות לכם.

זה נפוץ לשחזר שיחות, אינטראקציות ואירועים עם האקסים, ותוך כדי להיות קשים מידי עם עצמנו. ואם אתם מרגישים הרעים בסיפור ורואים אותם באור חיובי וטהור זכרו שבשביל קשר מתפקד ובריא צריך שניים, ומערכות יחסים דורשות ששני הצדדים יפעלו לקראת אותה מטרה.

3. מצאו את הערך העצמי שלכם מחוץ למערכת יחסים.

זה הרסני לשחרר את המטרות המשותפות שחלמתם להשיג יחד, אבל הכל קורה מסיבה ולטובה. אחת הנקודות החיוביות מהפרידה היא שאתם יכולים עכשיו להכיר את עצמכם מחדש וליצור חיים מלאים בדברים שאתם אוהבים ושואבים מהם השראה.

כבר לא צריך לנהל משא ומתן או להתפשר על אף אחד מהדברים שאתם רוצים בהווה ובעתיד שלכם. אתם יכולים ליצור לעצמכם את העתיד מחדש, אבל הפעם עם הדברים שאתם באמת רוצים עבור עצמכם ולא עתיד שהתמזג עם רצונות של מישהו אחר.

4. תשקיעו בטיפול עצמי.

קחו זמן לעצמכם. במקביל להתמקדות באהבה העצמית, חשוב שתפנו מקום לאיזון ובריאות הנפש. אחת הדרכים לעבד את הדברים היא לשפוך את כל המחשבות על הדף בלי לסנן, הנייר סופג הכל.

פתחו תחביב ישן או חדש, שפרו את החולשות שלכם וחזקו את החוזקות שלכם. עשו כל מה שצריך כדי להזין את הנשמה בטוב בזמן שאתם מעבדים את הפרידה ומתחילים את המסע בלשקם את הלב.

5. אל תהיו יותר מידי זמן לבד.

פרידות יכולות להיות טראומטיות, וחשוב ליצור סביבה אוהבת ותומכת כדי לאסוף ולהרכיב את השברים חזרה ולמצוא את האור בקצה המנהרה. בין אם זו מעטפת של משפחה, חברים או אנשי מקצוע מהימנים שיספקו תמיכה רגשית.

האנשים שיכולים לשמש ככתף תומכת ואוזן קשבת, שידעו לנחם ולעודד כאשר יתעוררו הרגשות השליליים שלאחר פרידה.

6. תתאבלו על האובדן ותנו לעצמכם את הזמן והרשות להרגיש הכל.

מותר לבכות, מותר לכאוב, אל תדחיקו את הרגשות, תנו להכל לצאת החוצה. זה נורמלי לשמוח עם חברים וששיברון הלב פתאום יציף אתכם. סערת הרגשות היא לגיטימית וכל רגש שאתם מרגישים הוא עוד צעד לקראת ריפוי מהפרידה. אתם חייבים לאפשר לעצמכם להרגיש כדי להחלים.

אפשרו לעצמכם להרגיש הכל – דיכאון, קהות חושים, חופשיים, נטושים, דחויים, חסרי ביטחון, אובססיביים, מבולבלים, משוחררים, הרוסים, נבגדים, כועסים, נואשים, מבולבלים וכו'.

זאת הדרך לפלוט ולהוציא הכל מהמערכת שלכם, גם את האקסים. שהו באי הנוחות שלכם. בקרוב הרגשות שלכם יתאזנו חזרה ובסופו של דבר השלווה תחזור אליכם.

7. יחד עם זאת, אל תישאבו לסערת הרגשות הזו למשך יותר מידי זמן.

אין פרק זמן מוגדר לכמה זמן צריך בשביל להתגבר על מישהו, זה אינדיבידואלי. הרי שאנחנו גם לא מרגישים אותו דבר בכל זוגיות, ולא כל מערכת יחסים היא משמעותית לנו באותה המידה.

גם הזמן שהזוגיות נמשכה לא אומרת שום דבר, זה שהייתם ביחד X זמן זה לא אומר שמצופה שייקח לכם Y חודשים להתגבר על הקשר. אלפי אנשים יוצרים קשרים חדשים באתרי היכרויות כל יום.

אז מצד אחד, אם חלפה תקופה מסוימת ואתם עדיין בתהליך ריפוי ושיקום מהקשר, אל תשפטו את עצמכם, זה ממש לגיטימי ובסדר, אבל למען הבריאות שלכם שימו לב שאתם באמת בתהליך ריפוי ולא נוברים בפצעים במקום לתת להם להחלים.

אם אתם רואים שאתם לא מצליחים לחזור לתפקוד הרגיל שלכם לאחר פרק זמן ממושך, אנו ממליצים בחום לפנות לעזרה מקצועית.

8. קחו אחריות על החלק שלכם בפירוק הקשר

תהיו כנים מול עצמכם אחרי הפרידה לגבי הסיבה שהקשר לא עבד. אל תאשימו את עצמכם בסיום הקשר, אבל הסיקו את המסקנות שלכם וקחו אחריות על החלק שלכם.

זה טוב להיות מודעים לעצמכם ולהכיר בכשלים שהיו בדינמיקה כדי לדעת איך להשתפר ולהיות פרטנרים טובים יותר במערכת היחסים הבאה. יחד עם זאת, עשו את זה ממקום בריא ובמינון נכון.

לנתח את הדברים יתר על המידה עלול להוביל אתכם, במקום לתהליך ריפוי והפקת לקחים, להרס עצמי.

מותר לעשות טעויות באהבה כל עוד צומחים מזה, משתפרים ומתקדמים הלאה.

9. פעילות גופנית

תחזירו את הגלידה למקפיא, צאו מהמיטה והזיזו את הגוף. האהבה כואבת. מחקרים מראים שאנחנו חווים כאב פיזי ונפשי כאחד. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים טבעיים שיכולים לעזור לכם להרגיש טוב יותר פיזית, וכשמרגישים פיזית טוב זה מיד משפיע על הנפש.

אולי תרצו להסתובב במיטה ולצפות בסרטים עצובים במשך ימים ארוכים, אבל שינוי הסביבה שלכם יכול לעזור לשנות את המחשבות ולחלץ אתכם מהלופ ההרסני.

צאו החוצה – אוויר צח ואור שמש יציידו אתכם במנה של ויטמין D, שיעזור לשפר את מצב הרוח שלכם.

10. זה הזמן לחמלה עצמית.

אתם עוברים תהליך קשה מספיק, אין צורך להלקות את עצמכם מעבר לזה. זה נורא קשה להיפרד ממישהו שאוהבים, לא משנה מאיזו סיבה הסתיים הקשר ומי סיים אותו.

במקביל לכך שתקיפו את עצמכם בסביבה עוטפת, שימו לב שאתם מתייחסים לעצמכם באותו אופן שהייתם מצפים שהחברים הכי טובים שלכם יתייחסו אליכם.

בשורה התחתונה

לא משנה כמה כואב זה עלול להרגיש עכשיו, זה הכרחי לעבור את הכאב הזה של שחרור מהאקס/ית שלכם כדי שתוכלו לסגור את הפרק הזה אחת ולתמיד ולהמשיך הלאה בתחושה של השלמה.

למרות שאתם כבר לא ביחד, אתם יכולים לכבד את מערכת היחסים בכך שתאחלו באמת ובתמים את הטוב ביותר לכם ולהם.

דילוג לתוכן